Bekijk vacatures

Menu

DB Paspoort

Naam: Melissa Keurhorst
Leeftijd: 18
Woonplaats: Yerseke
Functie: Gastvrouw bij DB Pelma Keukens en oriënterend op verkoop
Werkzaam bij DB Keukens: Bijna 1 jaar
Als ik niet aan het werk ben dan..: Ga ik gezellig met mijn vriendinnen erop uit 

Gastvrouw Melissa Keurhorst DB Keukens

Wat is er zo leuk aan werken in de keukenwereld?

"Werken in de keukenindustrie is heel divers. Een keuken is een groot onderdeel van de woning en omdat er zoveel mogelijk is, vind ik het leuk om daarin met klanten mee te kijken. In de keukenindustrie gaan dingen vaak mis. Wij pakken dit goed aan, waardoor we ons onderscheiden van andere keukenzaken! Het is waardevol om klanten het vertrouwen te geven dat alles bij ons goed geregeld is."

Wat heb je geleerd in je functie?

"Ik had nog weinig uitleg gehad over apparatuur. Maar ik probeerde de klant toch altijd te helpen bij het aanschaffen van een nieuwe oven, afzuigkap of kookplaat. Ik zag het als een uitdaging om hiermee aan de slag te gaan. Na veel puzzelen en proberen lukte het me om klanten te helpen met de kleinere orders. Ik heb geleerd dat je altijd meer kunt dan je zelf denkt!"

Hoe blijf je je ontwikkelen?

"Ik krijg intern trainingen die ik in de praktijk kan toepassen. Ook ga ik na de zomer een paar trainingen volgen bij het Vakcollege van DB. Zo pak ik steeds meer verkoopzaken op en help ik bij het maken van 3D-tekeningen of iets uitzoeken voor klanten. En misschien in de toekomst zelf klanten helpen."

Ik heb geleerd dat je altijd meer kunt dan dat je denkt!

Wat vind jij belangrijk in het leveren van kwaliteit?

"Ons bedrijf staat voor het nakomen van afspraken. Dat stukje kwaliteit probeer ik ook mee te nemen in mijn werk. We zitten met afspraken 3 tot 4 weken vol. Klanten die sneller geholpen willen worden, zetten we op een bellijst. Als er een afspraak afvalt, kunnen we hen opbellen. Klanten waarderen het als je aan hen denkt. 

Verder denken we vanaf stap één tot het eind mee met de keuken. Je levert kwaliteit door de klant vanaf het begin goed te woord te staan en ook de aftersale netjes uit te voeren. Oprechte interesse is ook belangrijk. Ik vraag de klant bijvoorbeeld of het om een nieuwbouw of verbouw gaat. Het hoeft dan niet altijd over de keuken te gaan, maar klanten vinden het fijn dat ze aandacht krijgen. 'Aandacht laat mensen stralen!'"

Gastvrouw Melissa Keurhorst DB Keukens

Welke klant of keuken vergeet je nooit meer? 

"Via de telefoon sprak ik een klant die heel snel een keuken nodig had. We wisten allebei dat de termijn niet haalbaar was. Ik nam contact op met de planning en we konden een plek reserveren voor de montage. Ik nodigde de klant uit in de showroom voor een rondje om te kijken naar de mogelijkheden. Tijdens deze afspraak vulden we samen een inventarisatieformulier in en ik vertelde over ons bedrijf. Daarna maakte ik samen met met mijn collega een 3D-tekening en we planden een vervolgafspraak. Tijdens die afspraak bespraken we de laatste details en de klant gaf akkoord. Zo verkocht ik tijdens mijn stage ineens een keuken!"

Waar ben je trots op binnen DB Keukens?

"Ik ben trots op dat we zoveel kunnen delen in het team. De ene keer hebben we goede gesprekken, en de andere keer maken we zoveel lol dat de tranen van het lachen over je wangen rollen.

DB Keukens is een grote organisatie. Dat betekent dat je niet iedereen kent van alle vestigingen. Als je iemand aan de telefoon hebt die je nog nooit hebt gesproken, voelt het toch als een collega. Je hebt tenslotte allemaal dezelfde werkwijze en streven allemaal naar een 9+."

Dagplanning

09:00

Ik start mijn computer en lees de mail. Daarna maak ik samen met de andere gastvrouw de showroom netjes en is het tijd voor een bakje koffie.

09:30

De eerste klanten komen binnen, dus ik ontvang ze netjes en zorg voor een lekker gebakje. Daarna wordt het tijd om te beginnen met het beantwoorden van alle mails, het verwerken van de post en het aannemen van de telefoon.

11:00

Er komt een klant binnen die een nieuwe oven nodig heeft. Ik geef advies en maak vervolgens de offerte op. Daarna bel ik mensen voor gratis interieuradvies in de showroom. En dat is altijd een feestje omdat de klanten dat erg leuk vinden!

13:30

Na de lunch komt de volgende ronde klanten binnen. Ik zie dat de goodiebags voor de klanten nog gevuld moeten worden, dus ik ga hiermee aan de slag.

16:00

Met de andere gastvrouw bereid ik de eventweken voor. We bestellen ballonnen, zetten ezels met posters neer en regelen lekkere hapjes en drankjes.

18:30

Na het eten maak ik de moodboards voor de verkoopadviseurs en print informatie die de klanten hebben gestuurd. Zo kunnen de verkoopadviseurs de volgende dag snel van start!

21:00

De werkdag zit erop. Ik drink gezellig nog een drankje met mijn collega’s en speel een potje tafelvoetbal met hen. Dan wordt het tijd om naar huis te gaan.