Bekijk vacatures

Menu

Wat heb je al geleerd in je functie?

“Doordat ik medeverantwoordelijk ben voor de juiste prijshantering in ons systeem is het belangrijk om zeer nauwkeurig te werken. Een komma verkeerd kan een grote impact hebben op de verkoop en het bestellen van een keuken. Waar ik vroeger nogal eens een slippertje maakte omdat ik te snel wilde, leer ik nu steeds meer: eerst goed en dan snel.”

Hoe draag jij bij aan de kwaliteit van DB Keukens?

“Binnen DB hebben we drie pijlers: oprecht, betrokken en gedreven. Deze zijn heel belangrijk. Niet alleen voor het leveren van kwaliteit richting de klant, maar ook voor collega’s onderling. Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn werk zo aflever dat een andere collega er goed mee uit de voeten kan? Vanuit mijn rol is het heel belangrijk dat ik iedereen voorzie van betrouwbare informatie. Als ons financiële dashboard een foutje bevat, staat de telefoon al snel roodgloeiend. Dit kenmerkt het belang, maar ook de betrokkenheid van iedereen bij DB.”

“Binnen DB hebben we drie pijlers: oprecht, betrokken en gedreven. Deze zijn heel belangrijk. Niet alleen voor het leveren van kwaliteit richting de klant, maar ook voor collega’s onderling. Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn werk zo aflever dat een andere collega er goed mee uit de voeten kan? Vanuit mijn rol is het heel belangrijk dat ik iedereen voorzie van betrouwbare informatie. Als ons financiële dashboard een foutje bevat, staat de telefoon al snel roodgloeiend. Dit kenmerkt het belang, maar ook de betrokkenheid van iedereen bij DB.”

Binnen DB hebben we drie pijlers: oprecht, betrokken en gedreven. Deze zijn heel belangrijk. Niet alleen voor het leveren van kwaliteit richting de klant, maar ook voor collega’s onderling.
Wilco Keurhorst

Waar ben je trots op binnen DB Keukens?

Vanuit mijn rol ben ik niet werkzaam bij één vestiging. Ik zit voornamelijk in het splinternieuwe hoofdkantoor in Sint-Annaland, wat een erg mooie werkplek is. Ik ben er trots op dat binnen onze kringen iedereen DB kent. Niet altijd de naam DB Keukens, maar wel de lokale vestigingen. Dit is onze kracht: lokaal hebben we sfeervolle showrooms en landelijk zijn we een grote eenheid.”

Hoe is de sfeer tussen je collega's?

“Goed! We hebben een open bedrijfscultuur en de lijntjes zijn kort. In het nieuwe kantoor is er volop ruimte voor ontspanning. We kunnen tafelvoetballen, tafeltennissen en airhockey spelen, maar ook gezellig bijkletsen op het terras. De bruine fruitschaal op vrijdag is een ingebakken traditie.”

8:15

Ik begin met een bak koffie en het doorlopen van de e-mail. Omdat in de showrooms op zaterdag wordt gewerkt, komen ook in het weekend vragen binnen. Als het kan, beantwoord ik de collega’s meteen. Ik parkeer de vragen die ik moet uitzoeken.

09:00

Regelmatig heb ik samen met collega Leendert Blok een overleg met de AFAS-consultant, hij helpt ons met de nieuwe bedrijfssoftware.

10:00

Tijd voor een potje tafelvoetbal

10:15

Ik pak actiepunten uit het overleg en nog wat e-mails van het weekend op.

12:15

Lunch! Samen met collega’s loop ik een rondje, zodat we fris de middag ingaan.

13:00

Weer aan de slag. Op de verkoopkantoren hangen schermen met de statistieken van de verkoopadviseurs. Die zijn nog gemaakt in een oud programma. Via QlikSense - ons pakket voor het visualiseren van data - maak ik een opzet voor een nieuwe versie. Een flinke klus. Tussendoor nog een potje tafelvoetbal. ’s Middags komen er altijd wel vragen binnen over prijzen, beschikbaarheid van apparaten, QlikSense en andere zaken die met cijfers te maken hebben.

17:15

Ik hou van een zo leeg mogelijke mailbox en to do-lijst aan het einde van de dag. Dat is bijna gelukt! De paar openstaande punten bespreek ik met onze financieel directeur Willem en dan ga ik naar huis.